Pazar, Haziran 23, 2024
Ana SayfaGündem HaberleriMusk, Devlet Tarafından Finanse Edilen Medya Etiketlerini Atamak için Wikipedia'yı Kullanıyor

Musk, Devlet Tarafından Finanse Edilen Medya Etiketlerini Atamak için Wikipedia’yı Kullanıyor

Twitter CEO’su Elon Musk görünüşe göre Wikipedia’ya herhangi bir uzmandan veya denetlenmiş rapor ve basın özgürlüğü ile ilgili önemli kararlar almak için kullanır.

Musk Pazartesi akşamı NPR muhabiri Bobby Allyn’e şu adreste bir Wikipedia sayfası kullandığını söyledi: “Kamu tarafından finanse edilen yayıncılar” Twitter’ın tartışmalı yeni “Devlet Finansmanlı Medya” etiketini profillerinde hangi satış noktalarının alacağını belirlemek için. Şirketin güncellemesine göre medya hesabı etiketleri hakkında yardım makalesiTwitter, “hükümet kanalın finansmanının bir kısmını veya tamamını sağladığında ve editoryal içerik üzerinde değişen derecelerde hükümet müdahalesine sahip olduğunda” mecraları “Devlet Tarafından Finanse Edilen Medya” olarak kabul eder.

Twitter'ın yardım merkezinden,

Yardım makalesi, Twitter’ın “şuna benzer harici kaynakları kullanabileceğini” belirten “Kamu tarafından finanse edilen yayıncılar sayfası” Wikipedia’ya bir bağlantı içerir. Bu Bu etiketin ne zaman uygulanacağını belirlemek için.” hafta sonu, Twitter, “Devlet Tarafından Finanse Edilen Medya” etiketlerini tokatladı NPR, PBS, BCC ve Amerika’nın Sesi Haberlerinde.

Allyn, Musk’a ABD hükümetinin NPR’nin editoryal kararları üzerinde herhangi bir etkisi olmadığını söylediğinde, Twitter CEO’su onun açıklamasını reddetti. ABD hükümeti finansmanı NPR’nin toplam finansmanının yalnızca yaklaşık %1’ini temsil ediyor.

Musk, “Hükümetin finanse ettiği varlık üzerinde gerçekten bir etkisinin olmadığını düşünüyorsanız, o zaman Kool-Aid’de çok uzun süredir marine ediyorsunuz demektir” dedi.

Gizmodo, Salı sabahı yorum yapmak için NPR’ye ulaştı ancak hemen bir yanıt alamadı.

Musk’ın medya etiketleri hakkında kararlar almak için Wikipedia’yı kullandığı haberi, NPR ve diğer yayın organları ile editoryal bağımsızlıkları konusunda yaklaşık bir hafta süren mücadeledeki son gelişme. Dram geçen çarşamba başladı Twitter, NPR’nin hesabına “devlete bağlı medya” etiketi eklediBu, Twitter’ın Çin’in Xinhua News ve People’s Daily gibi bilinen devlet propagandası kuruluşları ve Rusya’nın RT’si için geçerli olduğu etiketle aynıdır.

“Devlete bağlı medya” etiketi, yanlış olmasının yanı sıra, daha önce NPR’nin Twitter hesabında herhangi bir etiket bulunmadığından birdenbire ortaya çıktı. NPR protesto için tweet atmayı bıraktı ve etiket kaldırılana kadar tweet atmaya devam etmeyeceğini söyledi. Çıkış, 5 Nisan’dan beri tweet atmadı.

Takip eden günlerde Musk, NPR’nin “devlete bağlı medya” etiketini yeni oluşturulan “Devlet Finansmanlı Medya” etiketiyle değiştirmeye karar verdi. ve ayrıca etiketi BBC, PBS ve VOA’ya yapıştırdı. BBC yeni etiketini hemen protesto etti ve Birleşik Krallık’taki bireysel haneler tarafından finanse edildiğini vurgulayarak şirketten onu kaldırmasını istemek için Twitter’a ulaştı. “lisans ücreti sistemi” ve editoryal olarak hükümetten bağımsızdı.

bu BBC Pazartesi günü yeni etiketine itiraz eden bir hikaye yayınladı, “bağımsız” olduğunu ve her zaman bağımsız olduğunu vurguladı. Musk, BBC’ye, satış noktasının kesin finansman kaynaklarıyla bağlantı kuracak bir etiket çıkarmayı düşündüğünü söyledi.

“Maksimum şeffaflık ve doğruluk hedefliyoruz. Mülkiyet ve fon kaynağı ile bağlantı kurmak muhtemelen mantıklıdır. Musk, BBC tarafından bildirildiği üzere, medya kuruluşlarının kendilerinin farkında olmaları ve yanlış bir şekilde önyargının tamamen olmadığını iddia etmemeleri gerektiğini düşünüyorum” dedi. “Bütün kuruluşların önyargıları vardır, bazıları açıkça diğerlerinden çok daha fazladır. BBC News’i Twitter’da takip ettiğimi belirtmeliyim çünkü bence en az önyargılı olanlardan biri.”

NPR’den farklı olarak BBC, Twitter hesabını kullanmaya devam etti (@BBC). Garip bir şekilde, satış noktalarının tüm Twitter hesaplarında “Devlet Tarafından Finanse Edilen Medya” etiketi bulunmuyor.

PBS ve VOA da yeni plak şirketlerine karşı çıktı. Tepe bildirildikamuoyunda yanlış bir izlenim bırakabileceği konusunda uyardı.

Bir VOA sözcüsü, “‘Devlet tarafından finanse ediliyor’ etiketi potansiyel olarak yanıltıcıdır ve aynı zamanda hükümet tarafından kontrol ediliyor’ şeklinde yorumlanabilir – ki Amerika’nın Sesi kesinlikle değildir,” dedi. “Yasalarda yer alan editoryal güvenlik duvarımız, haber kapsamına ve editoryal karar alma sürecine herhangi bir düzeyde hükümet yetkililerinin müdahalesini yasaklıyor.”

RELATED ARTICLES

Popüler Konular